Aan de slag met de IK2 methodeVoor coaches en trainers die op zoek zijn naar een compleet trainingspakket!Deze methode is
Want to learn more?
Check out these articles below
Algemene voorwaarden
Wij willen heel graag dat je onze algemene voorwaarden begrijpt, daarom hebben wij twee versies van onze algemene voorwaarden.
Eén versie in normale mensen taal en de officiële versie in juridische taal.
Algemene voorwaarden uitgelegd
> Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden worden de volgende begrippen gebruikt:
> Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
The Lente Company handelend onder de naam lentecompany.nl
Vestigingsadres
Bereikbaarheid
Bereikbaar via
> Artikel 3 - Toepasselijkheid
Deze regels gelden voor alles wat wij aanbieden en voor elke deal die wij samen met jou op afstand maken. Voordat we een deal sluiten, krijg je de tekst van de algemene voorwaarden op de afreken pagina te zien. Je vinkt voordat je kunt gaan betalen aan dat je er kennis van hebt kunnen nemen.
Je kunt ook een linkje naar de algemene voorwaarden vinden onder aan elke pagina op de website.
Lukt het allemaal niet om ze online te lezen, dan zorgen wij ervoor dat je ze op een andere manier kunt lezen.
Als er naast deze algemene voorwaarden ook nog voorwaarden zijn voor bepaalde producten of diensten die strijdig zijn met de algemene voorwaarden? Dan mag jij altijd de voorwaarden kiezen die het beste zijn voor jou.
> Artikel 4 - Het aanbod
Als je iets koopt en dit is een aanbod voor een bepaalde periode of er zijn speciale voorwaarden, dan staat dat duidelijk in het aanbod.
Op de site wordt een volledige en gedetailleerde beschrijving gegeven van wat je koopt. Als er foto's zijn, laten die echt zien wat je krijgt. Soms maken wij ook wel eens een foutje, en als het overduidelijk is dat het een fout is dan hoeven wij ons daar niet aan te houden. Maar dat proberen we natuurlijk wel!
Bij het product of de dienst moet alle informatie staan die jij nodig hebt. Denk aan de prijs met belastingen, eventuele verzendkosten, hoe de deal tot stand komt, en of je het mag terugsturen. Ook moet het aangeven hoe je betaalt, hoe het wordt geleverd en uitgevoerd, en hoe lang je hebt om het aanbod te accepteren.
En er moet duidelijkheid zijn over extra kosten voor communicatie op afstand, bijvoorbeeld als je ons belt. Als de overeenkomst wordt opgeslagen, moet je weten hoe je die kunt bekijken. Bij het afrekenen controleer je nogmaals jouw gegevens. De overeenkomst kan alleen in Nederlands worden gesloten. Als er gedragsregels zijn wij ons aan moeten houden, moet je weten hoe je die kunt vinden.
Als het om een langlopende deal gaat, moet het aanbod ook aangeven hoe lang dat duurt.
> Artikel 5 - De overeenkomst
De deal is officieel als jij, als klant, het aanbod accepteert en aan alle voorwaarden voldoet, behalve als er in paragraaf 4 iets anders staat (als wij vooraf weten dat je het niet kunt betalen, dan kunnen wij extra voorwaarden stellen).
Als je het aanbod online hebt geaccepteerd, krijg je meteen een bevestiging van de ons. Maar als je die bevestiging niet krijgt, mag je de deal annuleren. Maar dan moet je wel even kijken in je spambox, want daar zit het mailtje ook nog wel eens verstopt.
Als de online bij ons koopt, kun je veilig bij ons betalen. Hier zorgen wij voor doordat wij gebruik maken van een partij (Mollie) die dat heel goed heeft geregeld.
Plaats je een hele grote bestelling dan kan het zijn dat wij binnen de wet kijken of jij als klant de betalingsverplichtingen kunt nakomen en andere zaken die belangrijk zijn voor een verstandige deal op afstand. Als uit dat onderzoek blijkt dat er goede redenen zijn om de deal niet door te laten gaan, kunnen wij de bestelling annuleren. Maar eerst kijken we samen of we tot een goede oplossing kunnen komen.
Voordat je iets koopt, kun je alle informatie die je nodig hebt vinden op de website. Denk bijvoorbeeld aan het adres waar je terechtkunt met klachten, informatie over het herroepingsrecht (of een duidelijke melding als dat niet geldt), garanties, en hoe je de overeenkomst kunt opzeggen als die langer dan een jaar duurt. Deze informatie kun je makkelijk vinden op de website en kun je hier ook downloaden als pdf.
Als het om een langlopende deal gaat, geldt het bovenstaande alleen voor de eerste levering.
> Artikel 6 - Herroepingsrecht
Als je iets koopt, mag je binnen 14 dagen bedenken dat je het eigenlijk niet wilt, wij willen graag dat je tevreden bent.
Die 14 dagen beginnen vanaf de dag nadat je het hebt gekregen. In die tijd moet je netjes met het product en de verpakking omgaan. Je mag het alleen uitpakken of gebruiken om te checken of je het wilt houden.
Als je toch bedenkt dat je het niet wilt, moet je het terugsturen naar ons. Zorg ervoor dat je alles wat erbij zat terugstuurt en in dezelfde staat en verpakking als toen je het kreeg. Kijk op de website bij retourneren hoe het werkt en volg de stappen. Dan handelen we het samen goed af.
> Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Als jij iets terugstuurt omdat je van gedachten bent veranderd, moet je zelf de verzendkosten betalen. Als je al betaald hebt, zorgen wij ervoor dat je je geld binnen 30 dagen na het terugsturen terugkrijgt. Lekker snel!
> Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Natuurlijk zijn er wel een paar uitzonderingen op het terugsturen. Dit geven wij ook vooraf duidelijk aan.
Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om iets terug sturen als wij iets speciaal voor jou hebben besteld of hebben gemaakt in onze werkplaats.
> Artikel 9 - De prijs
Als wij een aanbieding hebben zie je dit duidelijk op de website. Als je bestelt voor de aanbiedingsprijs dan leveren wij het ook over die prijs!
Tenzij de BTW tussentijds omhoog gaat, daar hebben wij helaas geen invloed op. Gelukkig gebeurt dit maar heel zelden. En als de prijs afhankelijk is van iets anders, dan geven wij dit duidelijk aan.
De prijzen die worden genoemd op de website zijn inclusief btw. Op de factuur zie je het bedrag aan btw dat in rekening is gebracht.
> Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Wij belovendat de spullen en/of diensten die je krijgt, precies zijn zoals afgesproken. Op de site staan alle eigenschappen bij het product en ze voldoen aan de normale eisen van kwaliteit en bruikbaarheid.
Natuurlijk zorgen wij er ook ervoor dat wij voldoen aan de wetten en regels die gelden op het moment dat je ons product.
Als wij, de fabrikant of de importeur garantie geeft, betekent dat niet dat je je wettelijke rechten verliest. Je kunt nog steeds ons aanspreken volgens de afspraken die wij gemaakt hebben.
> Artikel 11 - Levering en uitvoering
Wij gaan super voorzichtig om met de spullen die je bestelt. Als je iets bestelt, wordt het op het adres bezorgd dat jij aan ons hebt doorgegeven.
Wij doen ons om je bestelling snel te leveren, maar sowieso binnen 30 dagen. De meeste producten hebben wij op voorraad en deze worden binnen 2 werkdagen verzonden. Maar heel soms moeten wij nabestellen en dan duurt het wat langer.
Als er vertraging is of wij kunnen de bestelling niet helemaal leveren, dan laten wij je dat binnen 30 dagen weten. Dan mag jij de overeenkomst gratis annuleren en misschien zelfs schadevergoeding vragen.
Als je annuleert, krijg je het geld dat je hebt betaald zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terug. Als wij het bestelde product niet kunnen leveren, proberen wij iets anders te regelen. Als dat gebeurt, laten wij dat heel duidelijk weten. Je kunt dat nog bedenken of je het werk of niet wilt.. Als je in dit geval iets terugstuurt, dan betalen wij de kosten.
Tot het moment dat je spullen worden bezorgd, zijn wij verantwoordelijk voor eventuele schade of als iets kwijtraakt. Tenzij wij iets anders hebben afgesproken. Cool toch?
> Artikel 12 - Duurtransacties duur, opzegging en verlenging
Opzeggen:
Als wij een deal hebt gesloten voor onbepaalde tijd, waarbij je regelmatig spullen (inclusief elektriciteit) of diensten krijgt, mag je die op elk moment opzeggen. Er gelden wel regels en je moet het uiterlijk één maand van tevoren aankondigen. Hetzelfde geldt voor een deal voor bepaalde tijd, je kunt die op elk moment opzeggen, maar dan aan het einde van de afgesproken periode, ook met een maand van tevoren aankondigen.
Je kunt deze deals altijd opzeggen, niet alleen op specifieke momenten, en je moet dit doen op dezelfde manier als je de deal hebt gesloten. Ook geldt dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
Een deal voor bepaalde tijd, waarbij je regelmatig spullen of diensten krijgt, mag niet automatisch langer doorgaan. Er is wel een uitzondering voor dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften, die mogen stilzwijgend maximaal drie maanden verlengd worden. Maar, als consument kun je deze verlengde deal aan het einde van die periode op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van maximaal een maand.
Een deal voor bepaalde tijd, die gaat over regelmatige levering van spullen of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde tijd verlengd worden als jij als consument op elk moment mag opzeggen met een opzegtermijn van maximaal een maand. In het geval van levering van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften is de opzegtermijn maximaal drie maanden.
Een proef- of kennismakingsabonnement wordt niet automatisch verlengd en eindigt vanzelf na de afgesproken proefperiode.
Duur:
Als een deal langer dan een jaar duurt, mag je als consument na een jaar op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van maximaal een maand, tenzij het redelijk en billijk is om dit vóór het einde van de afgesproken duur te voorkomen.
> Artikel 13 - Betaling
Als je iets koopt, moet je binnen twee weken betalen, tenzij we iets anders hebben afgesproken. Koop je een artikel in de webshop, dan betaal je op het moment dat je bestelt.
Die twee weken gaan in vanaf het moment dat je hebt besloten om het te kopen. Als het gaat om een dienst, begint die periode pas nadat je een bevestiging hebt ontvangen.
Bij het kopen van spullen (buiten de webshop) mogen wij niet eisen dat je meer dan de helft vooruitbetaalt. Als je wel vooruitbetaalt, hebben wij het recht om pas te beginnen met leveren nadat je hebt betaald.
Als je betaalgegevens niet kloppen, moet je dat meteen aan ons laten weten.
En als je niet op tijd betaalt, kunnen wij extra kosten in rekening brengen, maar alleen binnen de grenzen van de wet.
> Artikel 14 - Klachtenregeling
Onze regeling voor klachten vind je terug onderaan elke webpagina. Als je iets te klagen hebt over hoe iets is gegaan, moet je dat snel en duidelijk vertellen aan ons nadat je hebt gemerkt dat er iets mis is gegaan.
Binnen twee weken na het melden van de klacht krijg je antwoord van ons. Als het langer duurt, laten wij ze je dit binnen die twee weken weten nadat wij je klacht hebben ontvangen en vertellen wij je wanneer je een uitgebreider antwoord kunt verwachten.
Als we er samen niet uitkomen met de klacht, wordt het een serieuzer probleem dat we kunnen voorleggen aan een speciale regeling voor geschillen. Maar liever voorkomen we dit natuurlijk samen!
> Artikel 15 - Geschillen
Als wij er samen niet uit komen over iets waar de algemene voorwaarden op slaan dan geldt alleen de Nederlandse wet.
We kunnen dan ons geschil voorleggen aan de kantonrechter in Assen. Beide partijen, jij en wij, kunnen dat doen, maar wel rekening houdend met de regels hierover. Maar hè, we voorkomen dit samen liever en vinden liever een oplossing voor ons probleem!
> Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Andere regels dan deze algemene regels mogen niet slechter zijn voor jou als klant. Ze moeten opgeschreven worden, of op een manier die jij makkelijk kunt bewaren, bijvoorbeeld op je computer.
Officiële algemene voorwaarden in juridische taal
> Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
> Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
The Lente Company handelend onder de naam lentecompany.nl
Vestigingsadres
Bereikbaarheid
Bereikbaar via
> Artikel 3 - Toepasselijkheid
> Artikel 4 - Het aanbod
> Artikel 5 - De overeenkomst
> Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
Bij levering van diensten:
> Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
> Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
> Artikel 9 - De prijs
> Artikel 10 - Conformiteit en garantie
> Artikel 11 - Levering en uitvoering
> Artikel 12 - Duurtransacties duur, opzegging en verlenging
Opzegging
Verlenging
> Artikel 13 - Betaling
> Artikel 14 - Klachtenregeling
> Artikel 15 - Geschillen
> Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager.
Want to learn more?
Check out these articles below